Akılda Kalmak için Merak Uyandırın

İnsanların merak duygusunu kullanarak başarılı sunumlar yapabileceğinizi biliyor muydunuz? Bu duyguyu kullanarak yaratacağınız tatlı bir gerginlik, sunumda aktardıklarınızın daha kuvvetli bir şekilde akılda kalmasını sağlar.

Başarılı birçok sinema filminin ortak bir yanı var. Filmdeki ana karakter ilk başta sıkıntılarla dolu bir dönüşüm yolculuğundan geçer. Bu kavramın adı "Kahramanın Yolculuğu" olarak biliniyor. Burada bu kavramın detaylarına girmeyeceğim, ama en genel anlamıyla kahramanın yolculuğu, filmdeki ana karakterin ilk mücadeleden nihai başarıya kadar geçirdiği yolculuğu ve bu yolculukta atlattığı mübadeleleri anlatır. Eğer film gerçekten başarılı ise, bizler de izleyiciler olarak o karakter ile empati kurar, o istediği başarıya ulaştığında bizler de mutlu oluruz. İşte o anda, tüm film boyunca işlenen tatlı bir gerginlik en nihayetinde çözümlenir ve bizler de rahat bir nefes alırız. Bu tatlı gerginliğin dozuna ve yoğunluğuna göre film bizim hatıramızda geçici veya kalıcı yer edinir.

Tıpkı filmlerde olduğu gibi, aslında sunumlarda da dinleyicileri bir yolculuğa çıkartıyoruz. Eğer onları bilgi bombardımanına tutup ardı ardına gelen slaytlar ile boğuyorsak bu yolculuk -- ve tabii ki biz de -- onlar için hoş olmayan bir anı olarak akıllarında kalıyoruz. Oysa yine filmlerde kullanılan tatlı bir gerginliği sunumlara dahil ederek dinleyicilerde bir merak duygusu yaratabiliriz. Bu merak duygusu karşımızdakilerin bizi daha dikkatli ve ilgili bir şekilde dinlemesini sağlar. Çünkü onlar da kendi içlerinde, yarattığımız bu tatlı gerginliğin nasıl çözümleneceğini görmek ve rahatlamak isterler.

Örneğin, yeni bir ürünün tanıtımını yapıyorsanız, o ürünün özelliklerinden hatta faydalarından bile bahsetmeden önce, hayali bir karakter yaratabilir ve sunumda o karakterin yaşamını dinleyicilere aktararak onunla empati kurmalarını sağlayabilirsiniz. Ardından, tanıtımını yapacağınız ürünün yokluğu nedeniyle o kişinin hayatında meydana gelen tatlı bir gerginlik senaryosunu konuşmanıza dahil edebilirsiniz. Böylece dinleyicileriniz, daha önceden empati kurdukları bu karakterin yaşamındaki tatlı gerginliğin nasıl çözümleneceğini merak edecek ve ürün ile teknik özelliklerinin ötesinde duygusal bir bağ kuracaktır. Dünyada birçok başarılı marka bu tarz yöntemleri kullanarak artık müşterilerine ürünlerinin faydalarından ziyade onu kullanmaları halinde yaşayabilecekleri bir 'deneyim' satıyor.

Siz de sunumlarda herhangi bir konudan bahsederken, bu ister bir ürün, hizmet veya hatta çeyrek sonu finansal rapor olsun, sadece bilgi aktarımı yapmak yerine, dinleyicilerin duygularına hitap edebilecek, onların merakını kabartacak, bu sayede de anlattıklarınızın kesinlikle daha fazla akıllarında kalacağı bir şekilde aktarım yapabilirsiniz.

Paylaşım Modunda Mısınız?